The first semester of the year 2010 has started for weeks. I intended to begin writing here on this blog again, but kept waiting till today. Well, for the first day/time writing, I would like to say hello to you all and encourage everyone to write and practice more on this site. I am still learning how to use it more effectively, so all advices and suggestions are welcomed.
I also would like to introduce a new helper on this blog. He is Pra-Preecha, an M.A. student. He will be here to help with both English and Dhamma issues as well as other questions in life. I think it is a good opportunity for us all, so start writing or posting your questions. P Geng is also still here, so you can talk to different people , not just me.
Have a great day, and look forward to hearing from you all. Metee K.
เปิดเทอมมาสองสามอาทิตย์ พึ่งได้กลับมาทักทายกัน ก็ดีกว่าไม่ได้เริ่มสักทีจริงไหม? มาเทอมนี้ก่อนอื่นขอแนะนำผู้ช่วยคนใหม่ นอกเหนือจากพี่เก่งคนเก่าและพี่ๆคนอื่นที่คอยช่วยอยู่แล้ว เรามีพระมาช่วยอีกท่าน ท่านคือพระปรีชา จริงๆแล้วท่านก็เรียนโปรแกรมปริญญาโทที่คณะศิลปศาสตร์ ม.อุบลฯนี่แหละกำลังทำวิทยานิพนธ์หรือการศึกษาอิสระอยู่ ครูในฐานะผู้ดูและทดลองใช้บล็อค อยากให้มีความหลากหลายและให้ผู้เข้ามาใช้ได้ประโยชน์แง่คิดหลายด้านเลยเชิญท่านมา ซึ่งก็นับว่าเป็นบุญที่ท่านตกลง เมื่อมีโอกาสก็ไม่ควรรอช้า เขียนหรือโพสท์เข้ามาเรียนรู้ร่วมกัน และครูเองก็คงขอให้พวกเราส่งงานทางบล็อคนี้บ้างทั้งระดับโทและตรี ว่างๆก็ลองมาพูดคุยกันให้คุ้นเคยกันก่อน ยินดีต้อนรับทุกคนทั้งศิษย์และเพื่อนรวมทั้งมิตรผ่านทางทั้งหลาย โพสท์เข้ามาหน้าแรกนี้เลยจะไทยก็ได้อังกฤษก็ได้ ตรงความเห็นหรือ Comment ขอเพียงแต่อย่าโพสท์ภาพหรือข้อความที่ไม่เหมาะสมเข้ามาก็พอ ถือว่าเรียนรู้แลกเปลี่ยนกัน จะคอยอ่านคำถามและคำแนะนำจากทุกคนครับ แต่สำหรับการใช้กับรายวิชา กรณีการบ้านที่ครูบอกจะตรวจสอบ ปีหนึ่ง FE และ Academic English เข้าไปที่ภาษาไทย แล้วไปที่ชื่อวิชา Foundation English สำหรับ FE แล้วเข้าไปที่ความเห็น อย่าลืมลงชื่อเลขที่ไว้ให้เช็คได้ ส่วนวิชา Academic Eng ชื่อวิชาคงเสร็จในวันสองวันนี้ พี่เก่งกำลังช่วยทำให้อยู่ ส่วนเอกอังกฤษทั้งโท และตรี ให้ดูที่หน้าแรกของ Blog ซึ่งเป็นภาษาอังกฤษ Ling Lang ก็เข้าไปที่ Ling Lang ส่วนหัวข้ออื่นถ้ายังไม่ขึ้นก็Post ส่วนไหนก็ได้ ระบุชื่อเลขที่ในชั้นก็พอ ก็เขียนเข้ามา ไม่ต้องอาย เขียนผิดบ้างถูกบ้างก็ดีกว่า ทั้งๆที่ยังผิด ยังไม่เก่ง แต่ไม่ยอมใช้ลงมือเรียนลงมือทำเลย และบอกต่อกันไป ขัดข้องไงก็บอกมาครับผม
อ.เมธี แก่นสาร์
Hi Jeff (s)
ReplyDeleteThank you very much for visitting this blog. I have e-mailed both of you. It's a new semester here in Thailand. Perhaps you two (the third one, the BB is still somewhere?)can help me with my work by looking at my students entries and give them some advice about English? Well, I hope to see your posts/message here soon.
Mate
Let's share what we have kraaab.
ReplyDeleteI believe that it always worths my while to share what I know in this blog with yours. At least, after I alreay shared, I found out that I still have it with me. What's good is that, what I have just shared worths more than one ^^.
Hor Kor (Ai Aun Lor Bork
ReplyDeleteHor Kor means giving love and best wishes to you. ห .ค. แปลว่า การให้ความรักแอะความปราถนาดีให้คุณ ผู้โพสคือหนุ่มหล้อแคต่สมบูรณ์แห่งกลุ่มที่คาดหวังว่าจะเป็นผู้ ห.ค.คนอื่นๆ (ป.ท.การสอนจ้า)....ปีไหนคิดเอาเองนะจ๊ะ อิอิ
ReplyDeleteหนุ่มสาวชาวปโท ส่วนงานที่ต้องมีการตรวจให้เข้าไปที่ M.A. ซายมือหน้าแรก
ReplyDeleteครู
Longdo
ReplyDelete"Audio-Lingual Method"
ReplyDeleteSometimes the method is called "Oral-Aural". It is similar to direct method but it does not focus on teaching vocabulary. The teacher often uses pattern practice because the practice will help the student to speak and write automatically if the student can remember the pattern.
Suttida (MA.TEFL'53)
"Audio-Lingual Method mainly focuses on speaking and listening skill. The teacher will present a dialogue and let students practice to make them feel familiar with the dialogue. The teacher will play major role and mother tongue is not allow in the class.
ReplyDeleteChananyu (MA.TEFL'53)
Audio-Lingual Method
ReplyDeleteThe purpose of Audio-Lingual Method is ability to communicate. The teacher provides good dialog models ,and then students learn by imitating teacher's models. Grammarticaly pionts are taught through examples and drills.
Nitirat(MA.TEFL'53)
Audio-Lingual Method concern with certain listening and speaking of given dialogue from teachers.Learners will listen and then speak sentences follow teachers which expand from short to long sentences.The learners can change sentences with adding of new words.
ReplyDeleteWarapong(MA.TEFL'53)
Audio-lingual method is used when a teacher teaches students without using the native language.This method will focus on speaking skills but it will not focus on vocabulary.The teacher will speak only the target language.
ReplyDeleteKantaphon (MA.TEFL'53)
Audio – Lingual Method is a style of foreign language teaching. Students learn by repeat and memorizing the correct model of a sentence. Then they make a new sentence by replacing new words in the same structure. Students should be taught without focusing on vocabulary and using their native language.
ReplyDeleteSaowapa (MA.TEFL53')
Audio – Lingual Method is a style of foreign language teaching. Students learn by repeating and memorizing the correct model of a sentence. Then they make a new sentence by replacing new words in the same structure. Students should be taught without focusing on vocabulary and using their native language.
ReplyDeleteSaowapa (MA.TEFL'53)